1.9.12

De draad weer oppakken

En toen was het al september. De afgelopen maand was het stil op dit blog. Er werd vakantie gevierd, uitgerust, nieuwe inspiratie opgedaan en wat geëxperimenteerd. Op enig moment pakte ik de draad weer op. Later deze maand sta ik samen met spinmaatje Ineke van Wol ´n Draad op de oogstmarkt in Gieterveen. Een gezellige markt rond de draaiende molen met streekproducten van lokale leveranciers en oude ambachten. Later meer details daarover. Spinmaatje en ik zijn van doel op de markt het spinnen te demonstreren en ons werk te laten zien en verkopen. Dat vraagt natuurlijk de nodige voorbereiding. Dit en het afgelopen jaar heb ik verscheidene wolletjes plantaardig geverfd. Vele wolletjes waren nog ongesponnen. Spinnen dus. Kleur voor kleur. Uien, rode klaver, zuring- wortel, fluitekruid, elzeprop. Dit is inmiddels klaar.



Mooi hè, al die verschillende natuurtinten bij elkaar?
Deze wolletjes wachten nog.


De komende tijd zal ik dus regelmatig achter mijn wiel zitten. Als het weer het toelaat doe ik dat op mijn nieuwe spinbankje.


Mijn lief timmerde het in de vakantie voor mij van restmateriaal. Ook die fraaie bakken waarin de wolletjes liggen zijn van zijn hand!
Er is meer moois om jullie  te laten zien maar dat bewaar ik voor een volgend bericht. Graag tot later!

4 opmerkingen:

  1. Prachtige wol in mooie herfsttinten en wat fijn zo'n handige partner, leuke bakken en bank
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een mooie tinten!! Nu mijn eerste-streng-wol-sinds-jaren bijna klaar is, krijg ik ook superzin om te gaan verven in dit soort tintjes.. en wat een prachtig bank heb je gekregen, echt supermooi! Kan ik hem (je partner) hiervoor eens lenen ;)!! Groetjes Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zien die kleurtjes er mooi uit....ton sur ton. Daar wordt je helemaal blij van. Na het spinnen zien ze er nog mooier uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig allemaal die tinten!!! Veel succes op de markt! Wat een heerlijk 'spinbank'!!

    BeantwoordenVerwijderen