28.12.10

Even wassen

Vol zelfvertrouwen door het gunstige verloop van het wasproces van het jacobswolletje wilde ik vandaag mijn vacht van het pommers land schaap gaan wassen. Zij ligt al enige tijd opgeslagen in mijn wolkamer en verspreid daar de geur van....schaap! Ik had haar in een oude postzak gestopt op advies van de spinjuf. Met veel moeite kreeg ik haar er weer uit. Eenmaal uitgelegd op de woonkamervloer was mijn enthousiasme omtrent deze wasmissie op slag weg. Wat een enorme vacht! Ze nam alle ruimte in. Dit tot grote ontrevredenheid van jongste die mij gebood dit schaapje even in de speelkamer te wassen zodat hij fijn met zijn duplo in de woonkamer kon spelen. Nou, ik besloot er maar helemaal niet meer aan te beginnen. De vacht was vrij "schoon" en dus besloot ik alleen de ergste viezigheid en strootjes weg te halen. Ik heb haar in drie grote Tub Trugs gestopt en ben gaan spinnen. Inmiddels zit er al aardig wat op mijn spoel. En jongste...die heeft de hele dag heerlijk met zijn duplo gespeeld. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten