25.4.11

Nieuwe vachten




vacht van hannes

vacht van oostenrijks bergschaap

lok van hannes

Vandaag heb ik samen met man en kindertjes de Wolwierde fair in Niehove bezocht. Ik was er helemaal in m'n element. Helaas hadden man en kindertjes het veel sneller bekeken. Gelukkig liep ik spinmaatje Hilly er tegen het lijf en kon ik met haar mee terug rijden. Zodoende kon ik langer genieten van al het moois dat er te zien en te voelen was. Ik heb heel veel inspiratie opgedaan. Er waren veel bijzondere schapenrassen te zien en er werden schapen geschoren waarvan vervolgens de vachten werden gekeurd. Ik heb een vacht van een Oostenrijks bergschaap gekocht. Deze vacht scoorde een 9 op greep (zachtheid en buigzaamheid voor de beste spinresultaten). Dat belooft veel goeds! Op mijn ronde langs de schapen werd ik helemaal verliefd op de vacht van een, wat bij navraag bleek, Wallis Landschaap. Een grote ram met een lange zwarte vacht die luisterde naar de naam Hannes. Gelukkig mocht ik de vacht van Hannes kopen en dus werd Hannes geschoren. De scheerder kende Hannes goed en zei dat 't een echte lieverd was. Dat bleek bij het scheren. Hij zat er als een doedel bij. Van de keurmeester kreeg Hannes vacht een uitstekende beoordeling. Natuurlijk heb ik Hannes bedankt voor zijn mooie jas. Jammer genoeg kon Hannes niet mee naar huis, maar zijn vacht ga ik vilten en zo komt hij hier toch over de vloer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten