2.10.11

Verven met walnoot






Gisteren en vandaag heb ik wol geverfd met de schillen van walnoten. Ik had schillen geraapt in een tuin hier in de buurt.Vochtige, zwarte schillen. In één van mijn verfboekjes stond een recept voor bruingrijs met deze schillen. Ik heb 450 gram witte wol van het bonte schaap in die kleur geverfd. Maar goed dat ik laatst bij de kringloopwinkel die grote emaille pan op de kop had getikt want mijn koperen verfpan had deze hoeveelheid niet aangekund. Verderop in het boekje stond nog een recept voor roodbruin. Hiervoor heb ik aan het restbad 20 gram meekrap toegevoegd. Daarmee verfde ik de streng clun forest wol. Prachtige kleuren. Met verse, groene schillen van de walnoot kun je donkerbruin verven en dat zou ik graag proberen. Daarom zijn we vandaag nog langs een ander adres gefietst waar ik eerder om de schillen had gevraagd. Hier waren volop verse schillen. We mochten ze zelfs uit de boom plukken! Ook de noten mochten we meenemen! Met jongste heb ik de oogst bij thuiskomst direct gesorteerd. Binnenkort meer verfwerk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten