20.11.11

Eindelijk klaar!




Vandaag heb ik eindelijk het breiproject ~sjaal voor manlief~ afgerond. De afgelopen weken heb ik er heel wat uurtjes aan gewerkt. De sjaal is gebreid van Rowan felted tweed op naald 5 en meet zo´n 220 cm. Met de bijpassende muts erbij (helaas niet op de foto) kan manlief warmpjes de winter door.
Om het in huis ook wat warmpjes en gezellig te maken heb ik geëxperimenteerd met winterlichtjes vilten. Ik vond het lastig om de juiste stevigheid te krijgen. Bij deze beide lichtjes is de onderkant heel dun en ook wat slapjes. De zijkanten zijn steviger maar laten minder licht door omdat ik daar meer wol heb gelegd. Een volgende keer is het misschien wijs om juist aan de onderkant meer wol te leggen voor een solide basis en aan de zijkanten wat minder voor meer transparantie. Ik ga het gewoon eens proberen...
En nu mijn breiproject afgerond is, kan ik weer iets nieuws op pennen zetten. Via Ravelry kwam ik op het spoor van een gebreide kerststal van Kantsteek en Co. Dit gebeuren sprak mij als verse vrijeschoolouder erg aan. Natuurlijk is het leuk om ook hier thuis een kerststalletje te hebben. Het is echter maar zeer de vraag of ik het in deze feestelijke en drukke tijd voor elkaar kan krijgen op tijd al die figuurtjes te maken. We zullen zien... Ik heb in ieder geval iets achter de hand voor als het me niet lukt.

1 opmerking:

  1. Anoniem22.11.11

    Prachtig.
    Knap stukje werk.
    Ben benieuwd naar de os en de ezel strakjes.
    Groet.

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen