30.12.11

Wanten






Gisteren heb ik wanten gevilt voor gebruik bij onze houtkachel. De eerste poging resulteerde in het exemplaar links op de bovenste foto. Prima vilt, mooie randen maar wel enorm groot. Ik heb de mal aangepast en een nieuwe poging leidde tot de want rechts op de bovenste foto. Deze want past perfect en is lekker dik. Ik heb 100 gram wol gebruikt, bergschaap als onderlaag en daarop merino. De eerste want beschouw ik niet als verloren. Met een schaar, naald en draad kan ik die zeker nog omtoveren tot een exemplaar met betere  pasvorm...
Verder ben ik weer regelmatig aan ´t spinnen. Mijn tweede pommerse vacht is aan de beurt. Twee strengen zijn klaar. Ik heb vier spoelen vol gesponnen en die met elkaar getwijnd. Dat levert een leuk draadje op! Het was wel even een uitdaging om vier draden tegelijk te twijnen! Inmiddels ben ik opnieuw mijn spoelen aan ´t vullen.

1 opmerking:

  1. Ach ja, al doende leert men en met knippen en plakken kom je weer een heel eind. Mooie grijze kleur heeft je want.
    Spin en twijn ze.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen