18.1.12

Joris en de wortelkindertjes





Joris en de wortelkindertjes zijn af! Joris is een zespunter. Of is hij toch gewoon een echte draak? Volgens jongste wel een gekke dan. Ik had ´m al een week klaar liggen maar hij moest nog gevuld. Omdat ik zo druk was met het maken van de wortelkindertjes bleef dat er bij. Maar toen ik vanmorgen de haren had geborduurd van het laatste wortelkind moest Joris er aan geloven. Joris is een patroon van Annita Wilschut net als Jacobus, de aap waarvan ik er inmiddels al vele heb gemaakt.
De genaaide wortelkindertjes heb ik gemaakt volgens een patroontje in het boek De Seizoenentafel. Het wortelkindje dat ik eerder maakte naar een patroon van Inspiree vond jongste zo raar "met maar één been". Deze wortelkindertjes lijken op de "echte" in het boek van Sybille von Olfers. De haren heb ik, na van alles geprobeerd te hebben, uiteindelijk geborduurd met garen dat ik nog vond bij een letterlap van beertje paddington. Ooit was ik er enthousiast aan begonnen maar de lap lag al zeker een jaar of tien onaangeroerd in een doos. Het borduurgaren kwam nu goed van pas. De wortelkindertjes liggen nog lekker te slapen en wachten tot moeder aarde hen wekt.
Op de laatste foto een aankoop die ik gisteren deed in de plaatselijke kookwinkel. Al tijden was ik op zoek naar dit touw maar alle kookwinkels die ik bezocht, hadden alleen de witte of rood-witte variant. Ook hier geen kleine klos maar wel deze enorm grote! Ik gebruik het om labels aan mijn zelfgesponnen wolletjes en andere werkjes te knopen. Hiermee kan ik wel heel lang vooruit schat ik zo in...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten