28.3.12

Meer kleur










De verfresultaten van het afgelopen weekend èn het prachtige lenteweer nodigden uit tot nog meer kleur. Bij gebrek aan lontwol trok ik zelf lonten van een Swifter vacht. Die gingen om de beurt in een bad met landscapes wolverf. Het rode kool wolletje was het eerste experiment met rood en blauw. Aanvankelijk zag ik in de pan nog duidelijk onderscheid tussen de kleuren maar al gauw werd het een paarse soep. Het verbaasde me werkelijk dat er nog zoveel nuance was te zien toen ik de wol uit het bad haalde. Het groene wolletje was het tweede experiment. Geverfd met geel en twee verschillende kleuren groen in een grote emaille pan met zwarte binnenkant. Dat laatste was niet erg bevorderlijk voor het zicht op het proces dat zich in de pan voltrok. Verrukt was ik toen uit de groene drek prachtige verschillende groentinten tevoorschijn kwamen! Het derde wolletje (onderste drie foto´s) hangt net aan de lijn. Bij dit wolletje heb ik tussen de verschillende kleuren expres ruimte gelaten om de kleuren niet helemaal in elkaar te laten overgaan. Deze wol is streperig en plaatselijk heel licht van kleur. Ik kan bijna niet wachten om deze kleurige wolletjes te gaan spinnen...

1 opmerking:

  1. Anoniem27.4.12

    Ik kom via via op je blog terecht, en zit meteen te smullen bij het zien en lezen van al je wolbelevenissen!! Heb zelf afgelopen week voor het eerst wol geverfd met Landscape, wat een leuke belevenis, het smaakt beslist naar meer! Groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen