15.7.12

Spinnen voor de herders



Sinds een tijdje spin ik wol voor de herders van Balloo. Geregeld zit ik in Balloo bij de schaapskooi te spinnen. In het wolatelier, de loods, het stalletje of, als het weer het toelaat, lekker buiten. Dat is overigens mijn eigen keuze. Natuurlijk mag ik de wol ook gewoon thuis spinnen. Maar ik vind het nu eenmaal heerlijk om daar te zijn. Ik geniet van het buiten zijn, de dieren, het uitzicht en de contacten met de mensen. En natuurlijk van de wol. Er is weer voldoende op voorraad. De herder heeft drie prachtige grijsbruine vachten aan me toevertrouwd. De eerste strengen zijn inmiddels klaar.

uitzicht vanuit het stalletje

prachtig haantje

deze vacht mag ik spinnen!

een deel van de wolvoorraad
 
vers gewassen spinsels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten