5.2.15

Hartverwarmend



Het lijkt wel of onze wereld steeds hartelozer wordt. Neem die gruweldaden van IS. Maar ook in het klein gebeurt het. Laat je die verkoper van marktplaats vriendelijk weten dat je niet langer geïnteresseerd bent in hetgeen hij aanbiedt, word je direct bestempeld als iemand die geen verstand van zaken heeft...  Laat je bij de rotonde een fietser voorgaan, drukt de automobilist achter je onmiddellijk op z'n claxon. Herken je dat? Ik kan er met mijn verstand niet bij waarom mensen zo harteloos kunnen handelen.

Om een beetje tegenwicht te bieden maak ik harten van handgesponnen en handgeverfde wol. Om in huis te hangen of om weg te geven. Aan iemand die je lief hebt of aan iemand die het hart (hard) nodig heeft. Zoals Daniel Lohues zo prachtig bezingt....




Wie draag jij een warm hart toe?


PS: heel hartelijk dank voor jullie hartverwarmende reacties op mijn vorige bericht!

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi initiatief. Ik verheug me op je winkeltje bij de ouderacademie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem6.2.15

    Wat een leuk idee! Ik heb ook veel kleine restjes zelfgeponnen wol. Nu ben ik op zoek naar een breipatroontje. Er zijn genoeg patroontjes te vinden, maar de hartjes zien er niet zo leuk als die van jou. Kun je mij vertellen waar je dit patroontje hebt gevonden?
    Groetjes jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jannie. Het patroontje dat ik voor dit hart heb gebruikt komt van www.ravelry.com. Love Heart heet het van Amanda Berry. Veel plezier en succes met maken!

      Verwijderen