5.11.15

Stiekel





Dit is Stiekel.
Stiekel is een Drents Heideschaap.
Gebreid van handgesponnen wol van... juist ja het Drents Heideschaap.


Ik spon een fijn draadje op één van mijn Louet wielen.



Een deel van het garen verfde ik daarna met meekrap.


En toen ging ik breien op naald twee.
Met een enkele, ongetwijnde draad.




Die draad bleek toch “prikkelbaarder” dan het zich eerst liet aanzien.
 Maar kijk wat een schat er is geboren!
Zelfde maatje als de apies die jullie eerder hier misschien al zagen.
Alleen een beetje stiekeliger.
Mijn allerkleinste japie* tot dusver.
En de enige momenteel hier in huize Quadraad.
Want alle andere japies zijn inmiddels uitgevlogen.
Stiekel verhuist binnenkort naar het wolatelier van de Herders van Balloo.


*een japie is een apie van handgesponnen wol

4 opmerkingen:

  1. Hoi Titia.
    Wat een schatje is dit weer!
    Mijn vraag, of liever de vraag van Gert is de volgende: Zou jij een apie voor hem willen breien? Graag wil hij een groen apie, zoals in het bericht waarnaar je hier verwijst. Een vriend van hem kreeg een zoon, Mees. Op het geboortekaartje staat een silhouet van een peuter met zo'n apie.....en dus bedacht Gert dat dàt een leuk cadeau zou zijn!!
    Ik hoor het vast, Carin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Carin.
      Ja hoor, dat wil ik! Ik mail je even.
      Dag!
      Titia

      Verwijderen
  2. MOOOOI !!!!! mooie kleur geverfd en wel heel dun gesponnen !! mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Titia, leuk dat je me volgt, daardoor heb ik je ook weer terug gevonden! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen