3.7.14

Chocolademelkschaap





Deze halve vacht kwam onlangs in mijn bezit.
Ik heb ’m gewonnen bij een raadspelletje van ’t korte lontje, een spingroep waarbij ik aangesloten ben.
Tijdens een spintreffen van die spingroep vorige week mocht ik ’m in ontvangst nemen.
De vacht is afkomstig van een donker Fries Melkschaap.
Bij de boer waar ik vachten van het Fries Melkschaap haal, heb ik er nog nooit één gespot.
Ik heb me laten vertellen dat die donkere zeldzaam zijn.
Dit is de halve (!) vacht van een enter.
Touwke zeggen ze op z'n Fries.
Dat is een schaap dat voor het eerst in haar leven wordt geschoren.
De lokken zijn prachtig lang en zacht.
En het is een flinke hoeveelheid wol.
Zij spon en breide eerder uit een deel van zo'n vacht deze prachtige trui.
Zo mooi!
Zoéén wil ik ook wel maken.
Maar eerst gaat dit chocolademelkschaapje de zolder op want ik ben nog (lang!) niet klaar met het spinnen van de wol van haar witte zusje;-)



2 opmerkingen: