2.7.14

Handwerkfeestje



Dit schooljaar was ik breimoeder in de klas van jongste.
Vorige week was de laatste handwerkles. De werkjes die nog niet helemaal klaar waren, werden aan de hulpmoeders en juf toevertrouwd en zo kreeg ik zes kabouterwerkjes onder mijn hoede.
Thuis breide ik wat er nog gebreid moest worden. Veelal (delen van) mutsjes.
Een enkeling moest nog een ribbel aan het gezicht.
Vervolgens naaide ik de werkjes in elkaar, vulde ze op en gaf ze een baard.
En zo stond er na wat uurtjes werk een gezellige club kabouters op mijn werktafel.
Allemaal gemaakt van hetzelfde materiaal en allemaal verschillend. Mooi!

Vandaag werden wij, breimoeders, verwacht in de klas voor een handwerkfeestje.
De kabouters gingen mee uiteraard. Zij kregen een ereplaatsje op de mooie tafel achter in de klas.
En wij mochten voor in de klas zitten. Daar werden we vrolijk toegezongen door de kinderen. Speciaal voor de gelegenheid hadden ze met juf een lied ingestudeerd.
Wat een eer. We kregen nog een kadootje ook. Een mooie toverbal met wat lekkers erbij.
En uiteraard was er voor alle kinderen ook wat lekkers.
En toen konden de kinderen hun eigen kabouter in ontvangst nemen.
Jullie hadden die trotse en blije snoeten moeten zien!

Drie werkjes hebben ze allemaal gebreid dit schooljaar: twee kabouters en een bal die ze ook nog zelf in elkaar hebben genaaid! Petje af voor deze kanjers!
Volgend jaar haak ik graag weer aan als handwerkmoeder als deze klas leert haken...








2 opmerkingen:

  1. Hallo Leuk al die popjes. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Op de school van onze kids hield het na 2 of 3 lessen al weer op met breien of haken.

    BeantwoordenVerwijderen