16.1.11

Ze is er!

Afgelopen woensdag kwam dan eindelijk het verlossende telefoontje van Hans van Low Lands Legacy: ze is klaar. Ze is mijn Ashford Country Spinner waarover ik op 5 januari al vertelde. Gisteren ben ik afgereisd naar Nieuwe Pekela om haar op te halen. In hun huiskamer werd ik hartelijk ontvangen door Hans en Gerrie. Het was een gezellig samenzijn met hen en andere klanten die ook een wiel of weefgetouw kwamen halen. Mijn Ashford was in het echt nog mooier dan op de foto's. Ik heb haar geprobeerd en na een uur ben ik blij naar huis gereden met de country spinner achterin en tal van adviezen van Gerrie in mijn hoofd. Gisteravond heb ik al even op de Ashford gesponnen. Het voelt heel dubbel: vertrouwd maar ook nog een beetje onwennig. Het is lastig dik te spinnen als je gewend bent een dunne draad te maken. Bovendien ben je zo een stapel wol kwijt als je zo dik spint en aangezien ik niet zo veel gekamde wol had, moest ik het spinnen steeds onderbreken om te gaan kammen. Ik heb dus besloten mijn vacht te wassen en te kaarden. Dan heb ik een dikke lont die ik vlot achter elkaar kan spinnen. De kilo's zullen dan vlot op de spoel zitten verwacht ik. Maar nu eerst wassen...
eerste probeersel

1 opmerking:

  1. Prachtig.
    Zijn benieuwd wat het eerste werkstuk wordt.
    Ha, hoeveel schapen ga je nu houden ?

    BeantwoordenVerwijderen