25.2.11

Kleur

Ik heb weer 'ns lekker geverfd. Dit zijn de resultaten:




We gaan even van rechts naar links, dat is de volgorde waarin ik heb geverfd. Het zalmroze is Texelaar/Swifter wol geverfd met meekrap. Na een kwartier heb ik het uit het bad gehaald. Deze kleur wilde ik voor snaveltjes en pootjes voor de kippetjes en kuikens. Daarnaast ligt wol van het Ruwharig Pommers Landschaap dat in het tweede bad meekrap is geverfd. In het midden het eerste bad van gedroogde uienschillen. Daarnaast (tweede van links) het tweede bad. Beide keren heb ik de wol 20 minuten in het bad gelaten. Toch zie je kleurverschil. Uiteindelijk het ik het verfbad van meekrap en dat van de uienschillen bij elkaar in een grote ketel gedaan. Daarin heb ik het meest linkse wolletje nog 20 minuten laten zwemmen. De gele wolletjes zijn overigens allemaal van Texelaar/Swifter en geverfd in een aluminium pan. Zuslief had die pan voor me op de kop getikt op een rommelmarkt.


En dit is mijn verfschrift. Daarin schrijf ik wat ik wanneer met welke verfstof en hoe lang heb geverfd. Eén draadje van elk verfbad komt op de kleurkaart. Zo krijg ik een leuk overzicht van de kleurtjes die ik heb geverfd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten