17.2.11

Paars


Fries Melkschaap

Texelaar/Swifter

Met gepaste trots presenteer ik jullie het eindresultaat van het verven met blauwhout.


Vandaag heb ik twee strengen in een bad met meekrap geverfd. Hoewel nog nat ziet ook dat er veelbelovend uit. Straks ga ik grijze wol van het ruwharig pommers landschaap in ditzelfde verfbad verven. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.


Wolverven vind ik super leuk om te doen. Het is elke keer een verrassing welk kleurresultaat het brouwsel oplevert. Voor mijn huisgenoten is het misschien af en toe ook ietsiepietsie irritant. De keuken is verfkeuken geworden: het aanrecht wordt in beslag genomen door mijn verfgerei, je kunt er van tijd tot tijd amper nog een boterham smeren laat staan een warme maaltijd bereiden. Bovendien is het praktisch onmogelijk geworden spontaan een douche of bad te nemen. De douchestang wordt namelijk bewoond door enkeldraads gesponnen wolletjes die op spanning hangen te drogen teneinde de overtollige twist een beetje weg te krijgen. En in het bad staat een wasrek waarop de andere vers gekleurde wolletjes rustig mogen drogen. Van de week verwoordde oudste het gevoel van mijn partner heel treffend als: "help, mijn vrouw heeft een hobby". Maar wel een hele leuke zullen alle medespinsters en wolverfsters kunnen beamen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten