30.1.13

En het is....






.... een bellenstok. Voor carnaval, het pinksterfeest en iedere andere gelegenheid waarbij je lekker lawaai wilt maken!

Vandaag maakte ik nog een kleinere variant geïnspireerd op de aanstaande troonwisseling ;-)


Dit heb je nodig, plus een belletje en een stukje rondhout

Met de handboor maakte ik de gaatjes in het hout

Het hout bevestigde ik op een stukje rondhout van 25 cm,
aan het uiteinde daarvan een gaatje is handig...

Kettingen van 70 lossen haken

Voor deze gelegenheid in de kleuren van het koningshuis

Zo bevestig je het belletje

Kleur voor kleur

Rijg dan een draad door de uiteinden van alle kettingen

Knoop die draad stevig vast rond het hout

Rijg de uiteinden van die draad door het
gaatje onderaan de stok, terug naar boven en knoop
stevig vast. Knoop ook alle andere draden per paar vast.
Knip op gelijke lengte af.

De kettingdraden staan nu op spanning en je bellenstok
 is klaar. Eventueel nog een koordje om op te hangen.

Bellen maar!






3 opmerkingen:

  1. Een ontzettend origineel idee, Titia. En ook actueel met rood-wit-blauw-oranje, haha. Ik denk dat kinderen hier heel veel plezier aan beleven om het te maken. Nu alleen nog zorgen dat je een vader of opa vind om gaatjes te boren in 33 rondjes gaatjes te boren. Hoewel, als het met een handboor wordt gedaan, is het voor de kinderen zelf ook wel een uitdaging denk ik.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, heel erg leuk voor de kinderen.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen