13.10.13

Verfb(l)ad









Afgelopen zomer verfde ik wol van het Fries Melkschaap met bladeren van de walnotenboom. De afgelopen tijd kamde en spon ik stukje bij beetje de "gouden" wol. Het laatste beetje verwerkte ik deze vrijdag tijdens de brei- en haakdagen in de Aa-kerk in Groningen. Dat was bijzonder mooi. Het licht dat door de hoge ramen naar binnen viel, de energie van het gebouw, die prachtige vloer waarop zich al zoveel heeft afgespeeld... Ik zou er graag nog eens mijn draden spinnen. Maar dan zonder al die gezellige, geïnteresseerde en bewonderende mensen. Gewoon alleen met mijn wiel en mijn wol. Zou dat kunnen? Mogen? Misschien durf ik het eens te vragen...

2 opmerkingen:

  1. Mooie kleur! Ik ben nu met de bolsters aan het verven en krijg een hele diepe donker bruine (bijna zwarte) tint. Ook heel mooi.
    Spinze verder!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie zachte kleur is het geworden!!
    Fijn zeg, dat je het zo naar je zin hebt gehad in de Der Aa-kerk, mooi gebouw is dat he?!
    Ik kan me voorstellen dat je er nog eens alleen wilt zijn...de sfeer proeven, de geur, de lichtval...
    Wie weet...als je ze eens lief aan kijkt! ;-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen