11.8.13

De wolzolder



De bouw van mijn wolwerkplaats is de afgelopen weken flink gevorderd. Het dak heeft al een aantal flinke regenbuien getrotseerd en is ècht waterdicht gebleken. Dus kon ik vandaag de nieuwe wolzolder in gebruik nemen. Een heleboel vierkante meters voor het stallen van ruwe vachten! Van een oud dekbedovertrek naaide ik hoezen zodat de vachten niet bereikbaar zijn voor motjes. De oude postzakken die ik al langer gebruik voor het bewaren van vachten, ondergaan stuk voor stuk een grondige inspectie. Gaatjes maak ik dicht. Pas dan mag de vacht naar zolder. Inmiddels staan de eerste zes vachten boven. Waaronder deze:





Prachtig vacht van Fries melkschaap. Afkomstig van een enter of Touwke op z'n Fries.




Blauwe Texelaar, afkomstig van één van de schaapjes van Margriet die ik ken van de spingroep in Haren. Mooie vacht. Een deel was een beetje vervilt en heb ik apart gelegd om een kussentje van te maken.


En dit zou ook een Blauwe Texelaar moeten zijn. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het stiekem toch een Zwartbles is gezien de kleur:-(


En zo staan ze dan op de zolder van de wolwerkplaats. Later kregen ze gezelschap van drie Pommerse vachtjes in de gerepareerde postzakken. En er zullen er nog vele volgen.
Binnenkort meer nieuws en beelden van de wolwerkplaats.


2 opmerkingen:

  1. Wow, wat een heerlijke ruimte voor vachten. En je kunt er heel veel op kwijt, dat biedt mogelijkheden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een geweldige en mooie ruimte!
    Hmm...hoe lang zal het duren voor dat het vol staat met al die prachtige vachten? ;-)
    Fijne dag! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen