20.8.13

Sjef special




Dit garen maakte ik van de vacht van Sjefke.
Sjefke is de oude, gecastreerde ram van de kudde Pommerse schapen. 
Ik pakte mijn Ashford Country Spinner. Ik nam de ruwe vacht op schoot. 
En ik spon een dikke en onregelmatige draad met hier en daar dikke vlokken.
Gelukkig kan ik dat nog, na al dat fijne spinwerk;-)
Die gesponnen draad (320 gram/ruim 70 meter) ging in de wasmachine. 
En toen is het vervilt tot een heel speciaal garen.
Ruim 240 gram/46 meter.
Sjef special!
Een probeersel dat smaakt naar meer....
En ik neem mij voor een volgende keer ook foto's te maken van het werk vòòr het vilten.




1 opmerking:

  1. Wauw, prachtig, de textuur en de kleuren zijn ook zo mooi!
    En wat leuk, zo vervilt in de wasmachine! (wat een krimp nog he?!)
    Kan me voorstellen dat je dat vaker wilt gaan doen!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen