18.8.13

Textiel leeft!


tietjestheemuts

Gisteren vond ik in mijn overvolle tas de flyer terug voor de expositie Textiel leeft!
"75 kunstenaars uit het gelijknamige boek Textielleeft! tonen hun werk op 21 locaties in vijf historische monumentale dorpen in Drenthe: Aalden, Benneveld, Meppen, Wezup en Zweeloo".
Net op tijd. Want vandaag was de laatste mogelijkheid om die expositie te bezoeken. En dus gingen we (Lief, Oudste, Jongste en ik) vandaag op pad.


monsterlijk


Op de eerste locatie ontmoeten we Ellen Bakker, de samenstelster van het boek. In één middag is het bijna niet te doen alle locaties te bezoeken, is haar boodschap en die van de ontvangstdame. We krijgen tips: "die locatie moet je echt zien, en die en die....."
Maar gauw op pad dan. We besluiten gewoon de route te volgen en te zien hoe ver we komen. Het blijkt een leuke tocht langs prachtige historische boerderijen en mooie particuliere ateliers.


mooi dak!

Lief kijkt steeds omhoog om de constructie te bekijken van al die bouwwerken. Oudste blijkt een kei in navigeren en loodst ons snel van de ene locatie naar de andere. Jongste vertroetelt alle diertjes die we op onze tocht ontmoeten en met elkaar bewonderen we al het moois dat er te zien is. Op de locaties èn onderweg. Ik heb heel veel foto's gemaakt die ik onmogelijk hier allemaal kan tonen. En jammer genoeg kan ik jullie ook niet meer aanraden zelf te gaan kijken want de expositie is nu dus afgelopen. Wel is er in de Achterhoek een expositie van andere kunstenaars wiens werk ook in het boek is opgenomen. Die expositie is nog tot half september te bezoeken. En uiteraard is er nog het boek waarin het werk van meer dan 250 textielkunstenaars te zien is. Een aanrader wat mij betreft!


hip borduurwerk
zulke schaapjes wil ik ook!
ah...hing in een serre vol druiven....
de familieopstelling

pracht locatie in Benneveld

je moet er maar op komen...

Wij slagen er net niet in alle locaties te bezoeken. In Benneveld slaat de klok vijf met nog twee of drie locaties te gaan. Jammer dan. Maar we hebben al zoveel moois gezien en hebben zin om terug te rijden naar oud Aalden waar we bij 't Hoes van Hol-An heerlijke pannenkoeken eten!


mmmmmm










1 opmerking:

  1. Lekker dicht bij huis voor jou Titia, die tentoonstelling(en). Ik heb het boek en zou het ook geweldig gevonden hebben om de expositie te zien. Wie weet komt ie nog een keer in de buurt hier. Heb je veel inspiratie opgedaan? Vast wel. Gelukkig heb je je foto's, want al die indrukken onthouden, dat valt meestal niet mee.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen