8.3.14

Kadootje

Vandaag was de laatste ”gewone” cursusbijeenkomst. Balder en ik reisden af naar Gouda. Ik stelde hem voor aan de andere cursisten en de juffies en presenteerde mijn eindscriptie. Pffff!
Na afloop van de les reisde ik via Utrecht terug naar huis. En omdat het prachtig weer was en ik toch moest overstappen in Utrecht besloot ik mijzelf te trakteren op een bezoekje aan de binnenstad. Ik heb genoten! Wat heerlijk was het om rond te struinen langs de prachtige grachten. Ik bezocht op goed geluk diverse winkeltjes waaronder deze.



Prachtige stoffen en quilts zag ik er. Uiteraard kon ik het niet laten ook een kleine lap handgeweven stof mee te brengen. Bij Baars en van de Kerkhof keek ik mijn ogen uit. Wat een bandjes, lintjes en knopen hebben ze hier!



Ik vond er een klein borduurschaartje. Handig voor de mola die ik nog wil maken; stof en uitleg van de cuna-techniek kreeg ik tijdens een eerdere cursusbijeenkomst. Een eindje verderop zie ik een wolwinkel waar ik bijna in de verleiding kom een bol Jacobswol van Rowan aan te kopen. Zo mooi, maar ook zo overbodig want er ligt thuis nog genoeg. Het moet alleen nog gesponnen worden;-)

Onderweg naar de groene winkel voor een vergeten boodschap voor mijn lief, passeer ik deze winkel:



Dat lijkt wel een beetje op mijn ”bedrijfsnaam” en ik droom over een eigen winkeltje met mijn naam op de gevel. Zal het er ooit van komen?

En dan verlaat ik de bruisende binnenstad van Utrecht en keer vol inspiratie, met mooie spulletjes, een kadootje voor oudste en jongste op zak en mooie beelden op mijn netvlies voldaan weer terug naar het gezapige Assen. O, wat ga ik dit straks missen. De cursusbijeenkomsten èn die uitstapjes waarop ik me na afloop ervan soms trakteer!

Eenmaal thuis wil ik na een heerlijk maal eigenlijk alleen nog maar spinnen. Die Jacobswol, Zwartbles, Melkschaap, Pommerschaap, Gotland en al die andere wolletjes wachten al veel te lang....

Alle foto's in dit bericht komen van het www.


3 opmerkingen:

  1. Ja, dat klinkt echt als een SUPER-dag. Hoop dat je vandaag net zo geniet.....gewoon, alleen maar van de zon en het weten dat het klaar is nu. Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je zo genoten hebt van je uitstapje. Balder is een prachtige pop geworden met een hele mooie passende naam.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met het afronden van je cursus! Hou je nu weer wat meer tijd over voor wat er ligt te wachten...
    Leuk om te lezen die uitstapjes in Utrecht. Heel herkenbaar. Ik ben vanuit Enschede een tijd naar Utrecht gereisd voor cursussen. Dan had ik ook tijd over om te snuffelen. Heerlijk.
    Ik heb ook wat met Quadraad trouwens, nou ja, kwadraat dan. De naam van mijn man begint ook met een H, dus wij noemen onszelf vaak H-kwadraat.

    BeantwoordenVerwijderen