30.1.14

Uit borduren

Een tijdje terug stuurde een medecursiste van de handwerkopleiding mij dit krantenartikel toe.



Vandaag gaan we samen de expositie in Arnhem bekijken. Ik kijk er erg naar uit!




Voor onderweg in de trein gaat dit boek en mijn borduurwerk mee. De laatste tijd heb ik er, zij het met grote tussenpozen, vele uurtjes in stilte aan gewerkt. Ik heb veel kruisjes toegevoegd maar ook delen weggehaald omdat het voor mijn gevoel niet klopte. Nu ik mij verdiep in de mythologie van Noord-Europa komen beelden op die ik in de lap wil verwerken. Deze zag ik voorbij komen op Ravelry en vormde ook een inspiratiebron. Er wordt verwezen naar een boek dat ik hier voordelig en zonder verzendkosten(!) bestelde. En omdat ik niet kon kiezen, nam ik er twee. De boeken helpen mij de beelden om te zetten in kruisjes op mijn lap. Het wonderlijke is dat er in het ene boek een motief is afgebeeld dat nagenoeg identiek is aan het kader dat ik op mijn lap borduurde.
Intuïtief had ik zelf al een keltisch motief gecreëerd.

Deze editie van ’ik ga op reis en neem mee’ zal ongetwijfeld opgevolgd worden door een ’ik ging op reis en kwam terug met....’







1 opmerking:

  1. En? Hoe was jullie dag? Ik ben heel benieuwd of de expositie zo leuk was als jullie verwacht hadden.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen